• امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
پارس وی دی اس
3

حریق نداشته باشید، جایزه می‌دهیم

  • کد خبر : 10608
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
حریق نداشته باشید، جایزه می‌دهیم
صدای خاوران-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی با بیان این‌که خشکسالی شدید سال گذشته موجب افزایش تعداد حریق‌ها شد، بیان کرد: به دلیل این‌که امسال وضعیت بارش و علوفه در مراتع بسیار خوب بوده، تمامی ۶ میلیون هکتار مراتعی که در خراسان‎‌رضوی داریم آماده و مستعد حریق هستند.  فنودی چرای مفرط دام را یکی از معضلات دانست و افزود: به دلیل ورود بیش از حد مجاز دام به مراتع، موجب  شده مراتع ضعیف شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی گفت: شهرستان‌هایی که تا پایان سال حریقی نداشته باشند، هدایایی برای تمامی کارکنان به‌خصوص نیروهای یگان حفاظت در نظر گرفته‌ایم.

محسن فنودی در مانور اطفاء حریق مرتع که با حضور یگان‌های حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های منطقه سه استان خراسان‌رضوی در کاشمر برگزار شد، افزود: مراتع خراسان‌رضوی ۲۷۴ هزار تن علوفه تولید می‌کنند که قیمت روز این میزان علوفه در سال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان این‌که اگر این میزان سطح علوفه را به درستی مدیریت نکنیم و برنامه‌ریزی نداشته باشیم در رسیدن به اهداف موفق نخواهیم بود، افزود: شش‌میلیون و۶۰۰ هزار هکتار از ۱۱.۶ میلیون هکتار اراضی خراسان‌رضوی را مراتع تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که ۸ میلیون هکتار از اراضی خراسان‌رضوی، اراضی ملی هستند؛ اظهار کرد: در مجموع ۳۱ درصد مراتع متوسط، دو درصد خوب و ۶۷ درصد نیز مراتع ضعیف می‌باشند.

وی از وقوع ۲۱ مورد حریق در سطح ۱۰۷ هکتار از مراتع استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این حریق‌ها در حوزه  ۵ شهرستان خراسان‌رضوی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی با بیان این‌که خشکسالی شدید سال گذشته موجب افزایش تعداد حریق‌ها شد، بیان کرد: به دلیل این‌که امسال وضعیت بارش و علوفه در مراتع بسیار خوب بوده، تمامی ۶ میلیون هکتار مراتعی که در خراسان‌رضوی داریم آماده و مستعد حریق هستند.

 فنودی چرای مفرط دام را یکی از معضلات دانست و افزود: به دلیل ورود بیش از حد مجاز دام به مراتع، موجب  شده مراتع ضعیف شوند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10608
  • نویسنده : فاطمه مجیدی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.