• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
پارس وی دی اس
1

حال کشاورزان خوب نیست

  • کد خبر : 10840
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
حال کشاورزان خوب نیست
صدای خاوران-مدیر جهادکشاورزی کاشمر در ادامه گفت: گر چه هدر روی آب در بخش کشاورزی را قبول نداریم، ولی راندمان استفاده از آب پائین است که می‌طلبد با ارائه راهکارهایی بیشترین راندمان آبیاری را داشته باشیم. وی در ادامه به خسارت‌های ناشی از خاموشی چاه موتورها به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: گرچه ما متولی قطعی برق نیستیم اما در سه ماهه ابتدای امسال کشاورزان از باد و توفان، سیل و تگرگ، زلزله و خاموشی چاه موتورها خسارت‌های بسیاری را متحمل شدند.

مدیر جهاد‌کشاورزی کاشمر گفت: طی سه ماهه ابتدای امسال کشاورزان شهرستان کاشمر از باد و توفان، سیل و تگرگ، زلزله و خاموشی چاه موتورها خسارت‌های بسیاری را متحمل شدند و عملاً دیگر محصول و حتی رمقی برایشان نمانده است.

کاظم قربانپور در نشست خبری با خبرنگاران از بحران کمبود آب در بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: در همین راستا تمام تلاش خود را در ارائه راهکارهایی به کار گرفته‌ایم که بتوانیم حداکثر استفاده را از این میزان آب و بهره‌وری و عملکرد بیشتری از محصولات داشته باشیم.

مدیر جهادکشاورزی کاشمر در ادامه گفت: گر چه هدر روی آب در بخش کشاورزی را قبول نداریم، ولی راندمان استفاده از آب پائین است که می‌طلبد با ارائه راهکارهایی بیشترین راندمان آبیاری را داشته باشیم.

وی در ادامه به خسارت‌های ناشی از خاموشی چاه موتورها به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: گرچه ما متولی قطعی برق نیستیم اما در سه ماهه ابتدای امسال کشاورزان از باد و توفان، سیل و تگرگ، زلزله و خاموشی چاه موتورها خسارت‌های بسیاری را متحمل شدند.

وی از خسارت ۵۸۰ میلیارد تومانی ناشی از قطع برق چاه موتورها به تاکستان‌ها و محصول انگور این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: شهرستان کاشمر دارای ۳۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول انگور است.

قربانپور خاطر نشان کرد: در سال زراعی جاری بارش تگرگ، جاری شدن سیل و طوفان ۹۰۰ میلیارد تومان، زلزله ۶۶ میلیارد تومان و۵۸۰ میلیارد تومان ناشی از قطع برق چاه موتورها به بخش کشاورزی کاشمر خسارت وارد کرده است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10840
  • نویسنده : فاطمه مجیدی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.