• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
پارس وی دی اس
0

تسهیلات بازسازی منازل زلزله زده ابلاغ نشده است

  • کد خبر : 10993
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۵۶
تسهیلات بازسازی منازل زلزله زده ابلاغ نشده است
فرماندار کاشمر گفت: ۹۰ درصد بافت فرسوده روستایی شهرستان از محل تسهیلات بهسازی مسکن و بازسازی مناطق زلزله زده تا پایان امسال بازسازی می‌شوند. وی با اشاره به این‌که امیدواریم تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده هرچه سریع‌تر به بانک‌های شهرستان ابلاغ شود، ادامه داد: این زمین لرزه برای روستائیان و مردم عزیز مشکلاتی را ایجاد کرد، اما تلنگری است برای بازسازی و مقاوم‌سازی منازل بافت فرسوده روستاها که عمدتاً خشتی و گلی بودند.

فرماندار کاشمر گفت: علی‏رغم این‌که تاکنون تسهیلات بازسازی منازل زلزله‌زده به شهرستان ابلاغ نشده اما با تدبیر استاندار خراسان‌رضوی، تسهیلات بهسازی مسکن روستایی تجمیع و به شهرستان اختصاص یافت.

حجت‌الله شریعتمداری در بازدید از وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌‍‌زده با اشاره به این‌که تاکنون یک یا دو قسط تسهیلات متقاضیان آزاد شده است، اظهار کرد: خوشبختانه مردم پای کار آمده‌اند و مقداری مصالح اولیه از جمله میلگرد و سازه آماده که عمده هزینه‌های ساختمان را به خودش اختصاص می‌دهد توسط بنیاد مسکن به آنها تحویل می‌شود.

وی بیان کرد: امیدواریم قبل از شروع باران و سرما در منطقه، حداقل سرپناهی برای مردم آماده کنیم. البته این امر منوط بر این است که آسیب‌دیدگان هم در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار کاشمر گفت: ۹۰ درصد بافت فرسوده روستایی شهرستان از محل تسهیلات بهسازی مسکن و بازسازی مناطق زلزله زده تا پایان امسال بازسازی می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که امیدواریم تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده هرچه سریع‌تر به بانک‌های شهرستان ابلاغ شود، ادامه داد: این زمین لرزه برای روستائیان و مردم عزیز مشکلاتی را ایجاد کرد، اما تلنگری است برای بازسازی و مقاوم‌سازی منازل بافت فرسوده روستاها که عمدتاً خشتی و گلی بودند.

شریعتمداری افزود: بر اساس برآورد‌های اولیه اگر این زمین‏ لرزه در شب اتفاق می‌افتاد بالغ ‌بر پنج‌هزار کشته داشتیم، اما اکنون روستاها در حال ایمن‌سازی هستند و بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منازلی که با نظارت این نهاد احداث می‌شوند، توان تحمل زمین لرزه ۷ ریشتری را دارند.

شریعتمداری در خصوص ۱۰ درصد باقی مانده منازل غیرمقاوم روستایی در شهرستان گفت: برای مقاوم‌سازی سایر منازل فرسوده، ساکنین باید رغبت داشته و متقاضی باشند و با استفاده از تسهیلات، نسبت به ایمنس منازل در برابر حوادث طبیعی هم‏چون زلزله اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10993
  • نویسنده : معصومه تقوی
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.