• امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
پارس وی دی اس
1

بیشتر ورودی‌های سازمان فنی و حرفه‌ای، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

  • کد خبر : 10668
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۵۴
بیشتر ورودی‌های سازمان فنی و حرفه‌ای، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند
صدای خاوران-وی با اظهار تأسف از این‏که تاکنون موضوع مهارت مغفول مانده است؛ گفت: سیستم دولتی اگر بخواهد آموزش‌های به‌روز ارائه دهد نیازمند تأمین تجهیزات به‌روز است و در این مسیر تأمین منابع مالی موردنیاز از سوی دولت ضروری به نظر می‌رسد. خبازی با اشاره به اهمیت فراگرفتن آموزش‌های فنی حرفه‌ای گفت: بر اساس بررسی‌ها و پالایش‌های صورت گرفته 69 درصد افرادی که آموزشی‌های فنی حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند، به ارتقاء کیفیت شغلی دست یافته‌اند.

معاونت آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی با تأکید بر ضرورت مهارت‌آموزی اظهار کرد: اکنون بیشترین ورودی‌های سازمان فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

ابوالفضل خبازی افزود: گرچه بر اساس آنچه اعلام شده از زمانی که فردی دیپلم می‌گیرد و وارد دانشگاه می‌شود تا زمانی که در مقطع دکترا فارغ‌التحصیل می‌شود حدود یک میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد، اما می‌بینیم که به دلیل تغییر توقعات باز هم افراد به سمت سازمان فنی و حرفه‌ای می‌آیند.

وی با اظهار تأسف از این‏که تاکنون موضوع مهارت مغفول مانده است؛ گفت: سیستم دولتی اگر بخواهد آموزش‌های به‌روز ارائه دهد نیازمند تأمین تجهیزات به‌روز است و در این مسیر تأمین منابع مالی موردنیاز از سوی دولت ضروری به نظر می‌رسد.

خبازی با اشاره به اهمیت فراگرفتن آموزش‌های فنی حرفه‌ای گفت: بر اساس بررسی‌ها و پالایش‌های صورت گرفته 69 درصد افرادی که آموزشی‌های فنی حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند، به ارتقاء کیفیت شغلی دست یافته‌اند.

وی از وجود دوره‌های مخصوص ویژه دانشجویان خبر داد و گفت: برای تمامی دانشگاه‌ها می‌توان مجوز مراکز مدیریت و مشاوره شغلی صادر کرد و تمامی دانشجویان در کنار رشته تحصیلی‌شان می‌توانند متناسب باعلاقه و یا نیاز بازار کار، مهارت لازم را فرا بگیرند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10668
  • نویسنده : فاطمه مجیدی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.