• امروز : شنبه, ۱۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 31 August - 2024
پارس وی دی اس
3
کاشمر، پیشران در طرح نهضت ملی مسکن!

بسیج همه امکانات جهت احداث 9500 واحد مسکونی

  • کد خبر : 10205
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
بسیج همه امکانات جهت احداث 9500 واحد مسکونی
صدای خاوران-فرماندار کاشمر اظهار کرد: این شهرستان به دلیل بُعد مسافتی که با مرکز استان دارد و از سویی در بین شهرستان‌های مجاور به قطب مهم در حوزه گردشگری و زیارت، اقتصاد و بازار، بهداشت و درمان، تولیدات مختلف صنعتی و کشاورزی، آموزش عالی و... تبدیل شده است، جزو شهرهای مهاجرپذیر محسوب می‌شود که این امر ضرورت افزایش تولید مسکن را در این شهر دوچندان نموده است.  وی خاطر نشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت بالغ‌بر 19هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام نموده‌اند که از این تعداد تاکنون 9500 نفر تأیید نهایی شده‌اند.

فرماندار کاشمر طرح نهضت ملی مسکن را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دولت در تمامی کشور از جمله این شهرستان دانست.

دکتر حجت‌الله شریعتمداری گفت: بر اساس آمارهای موجود، حدود یک‌سوم جمعیت شهرستان کاشمر را مستاجرین تشکیل می‌دهند که به دلیل کمبود واحدهای مسکونی و افزایش تقاضا، قیمت مسکن و نرخ اجاره بهاء تناسبی با موقعیت این شهر ندارد، به نحوی که در برخی مناطق، با مراکز استان‌ها برابری می‌کند.

وی با بیان این‏که قطعاً به نتیجه رسیدن این اَبَر پروژه تأثیر بسزایی در خانه‌دار شدن مستاجرین و اقشار کم برخوردار شهرستان دارد، افزود: در حال حاضر بالغ‌ بر دو هزار نفر به‌صورت مستقیم در این پروژه مشغول به کار می‌باشند.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: این شهرستان به دلیل بُعد مسافتی که با مرکز استان دارد و از سویی در بین شهرستان‌های مجاور به قطب مهم در حوزه گردشگری و زیارت، اقتصاد و بازار، بهداشت و درمان، تولیدات مختلف صنعتی و کشاورزی، آموزش عالی و… تبدیل شده است، جزو شهرهای مهاجرپذیر محسوب می‌شود که این امر ضرورت افزایش تولید مسکن را در این شهر دوچندان نموده است. 

وی خاطر نشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت بالغ‌بر 19هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام نموده‌اند که از این تعداد تاکنون 9500 نفر تأیید نهایی شده‌اند.

شریعتمداری با بیان این‏که در سایت 34 هکتاری مسکن ملی، ۱۲۶ واحد پیشرفت ۹۰ درصدی و تمام هزار و 210 واحد این سایت در مرحله سفت‌کاری می‌باشند، گفت: جزو اولین پروژه‌ها در استان هستیم که آماده‌سازی کامل و شبکه آب و برق را در سایت طرح نهضت ملی مسکن اجرا نموده‌ایم.

وی با بیان این‏که بالغ ‌بر80 درصد از واحدهای مسکونی در این پروژه به مرحله اسکلت رسیده‌اند؛ در خصوص سایت 188 هکتاری که در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده است، خاطر نشان کرد: عملیات آماده‌سازی این سایت در حال انجام است و به‌زودی کار احداث 5400 واحد مسکونی در این پروژه نیز آغاز می‌گردد.

فرماندار کاشمر خریدوفروش واحدهای نهضت ملی مسکن را ممنوع و خلاف قانون دانست و گفت: در این راستا تاکنون با تعدادی از  متخلفین و بنگاه‌های املاک برخورد شده و در صورت احراز این تخلف، زمین و سایر تسهیلات از متقاضی اعاده می‌گردد.

وی همچنین از توافق با اداره اوقاف و امور خیریه برای الحاق 20 هکتار زمین در حاشیه بلوار سیدمرتضی به طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و تصریح کرد: مراحل اداری و قانونی آن نیز در حال انجام است و ان‌شاءالله بالغ‌بر 1200 نفر از مستاجرین کاشمری در این پروژه صاحب‌خانه خواهند شد.

شریعتمداری با اشاره به جلسه برگزار شده با سرپرست شعب بانک مسکن استان، از حل‌وفصل برخی مشکلات در اعطای تسهیلات بانکی خبر داد و عنوان نمود: فرآیند تشکیل پرونده و تسریع در پرداخت وام‌ها و اعمال کاهش مبلغ اقساط از جمله مواردی بود که در جلسه با مدیریت شعب بانک مسکن استان طرح و بر ضرورت اجرای آن تأکید گردید.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10205
  • نویسنده : سعید علیخانی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.