• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
6
حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین

برنامه هفتم ماورایی نوشته شده است

  • کد خبر : 9450
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
برنامه هفتم ماورایی نوشته شده است
صدای خاوران-نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی در پاسخ به این سؤال که بهترین ضمانت‌های اجرایی برای تحقق برنامه هفتم چه می‌تواند باشد؟، افزود: برای این‏که برنامه‌ها اجرایی شود باید متناسب با شرایط و ظرفیت‌های کشور نوشته شود. وی اظهار کرد: اگر برنامه‌ها متناسب با امکانات، ظرفیت‌ها و توان دولت و کوتاه نوشته شود در حوزه اجرا بهتر عمل خواهند نمود، اما در حال حاضران آن‌قدر بند و تبصره و ماده‌ قانونی گذاشته‌ایم که دولت در حوزه اجرا سردرگم می‌شود

نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی گفت: برنامه هفتم را خیلی اجرایی نمی‌دانم و معتقدم ماورایی نوشته شده است.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در گفت‌وگویی، با بیان این‏که برنامه هفتم در حوزه اجرا خیلی برنامه قوی نخواهد بود؛ افزود: برنامه به‌عنوان نقشه راه است و باید در قالب چند صفحه باشد نه این‏که یک کتاب برای آن به چاپ برسانیم.

وی اظهار کرد: برنامه‌ای که در همه مجالس مصوب می‌شود کمتر از20 درصد آن تحقق پیدا می‌کند، این‏که چند ماه وقت دولت و مجلس صرف نوشتن برنامه‌ای شود که کمتر از 20 درصد آن تحقق پیدا می‌کند، کاملاً اشتباه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به این‏که این نوع برنامه‌ها نه‌تنها برنامه نیستند بلکه بارنامه هستند؛ بیان کرد: برنامه‌های این‌گونه فقط بار دولت را افزایش داده و برای مدیران اجرایی کشور دست‌انداز ایجاد می‌کنند.

وی با اعلام این‏که برنامه هفتم هم از این قانون مستثنی نیست، اظهار کرد: با بندهایی از برنامه هفتم مخالفت کرده‌ام مگر جایی که می‌دانستم نفع مردم رأی دادن به آن بند‌ها است که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از آن‌ها بود.

نیک‌بین خاطر نشان کرد: هرچند برنامه هفتم در بخش‌های فرهنگی و اقتصادی کارآمدی درست و کارایی خوبی نخواهد داشت، ولی در حوزه اجرا به دولت کمک خواهیم کرد.

نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی در پاسخ به این سؤال که بهترین ضمانت‌های اجرایی برای تحقق برنامه هفتم چه می‌تواند باشد؟، افزود: برای این‏که برنامه‌ها اجرایی شود باید متناسب با شرایط و ظرفیت‌های کشور نوشته شود.

وی اظهار کرد: اگر برنامه‌ها متناسب با امکانات، ظرفیت‌ها و توان دولت و کوتاه نوشته شود در حوزه اجرا بهتر عمل خواهند نمود، اما در حال حاضران آن‌قدر بند و تبصره و ماده‌ قانونی گذاشته‌ایم که دولت در حوزه اجرا سردرگم می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: چون برنامه‌ها بسیار بیشتر از توان دولت نوشته شده در حوزه اجرا نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9450
  • نویسنده : فاطمه مجیدی کسرینه
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.