• امروز : شنبه, ۱۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 31 August - 2024
پارس وی دی اس
12
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر خبر داد:

برنامه‌های فرهنگی دهه بصیرت در ۱۷۷ پایگاه بسیج کاشمر اجرا می‌شود

  • کد خبر : 3969
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۸:۱۶
برنامه‌های فرهنگی دهه بصیرت در ۱۷۷ پایگاه بسیج کاشمر اجرا می‌شود
صدای خاوران- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه دهه بصیرت در ۱۷۷ پایگاه بسیج این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی یعقوبیان در نشست خبری برنامه های گرامیداشت سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی و حماسه 9 دی که در فرماندهی سپاه ناحیه کاشمر برگزار گردید، از برگزاری برنامه های دهه بصیرت به صورت مجازی در این شهرستان خبر داد.

وی اظهار کرد: دی ماه در انقلاب ما یک ماه حماسه ساز است، از قبل از پیروزی انقلاب و قیام مردم قم در دی ماه سال ۱۳۵۶ که زمینه‌ساز پیروزی انقلاب شد تا فتنه سال ۸۸ که منجر به قیام ۹ دی و روز بصیرت شد.

یعقوبیان با بیان اینکه در دی ماه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را داریم، بیان کرد: امسال از 9 تا 19 دی ماه به عنوان دهه بصیرت نام گذاری شده است که با توجه به شرایط خاص کشور در بحث بیماری کرونا، برنامه های این دهه با همکاری حوزه های مقاومت و پایگاه های بسیج و ادارات و امسال به صورت مجازی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه با شروع دهه بصیرت فضا سازی شهری در برنامه ها قرار گرفته است، تصریح کرد: هشتم دی ماه شهادت حضرت فاطمه (س) است که با هماهنگی امور مساجد در مساجد برنامه های مذهبی برگزار خواهد شد و برای اجرای دستورات ستاد کرونا همزمان با نماز مغرب و عشاء در حد 15 دقیقه برنامه مذهبی متناسب با این دهه خواهند داشت.

وی یکی دیگر از برنامه های دهه بصیرت را ماشین نویسی طبق مناسبت های مختلف که انجام می شده است عنوان کرد و افزود: مسابقه وصیت نامه سردار شهید قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های این دهه است که در بستر فضای مجازی اجرا و به منتخبین جوایز نفیسی اهدا می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر اشاره کرد: با شروع کرونا پویش خدمت کمک مومنانه در برنامه ها قرار گرفته است و در دهه بصیرت نیز هزار و 200 بسته کمک معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

یعقوبیان از رژه موتوری همزمان با شب شهادت سردار سلیمانی خبر داد و گفت: در هر مسجد حجله ای به نام شهید سلیمانی با هماهنگی هیئت امنا ایجاد می شود.

وی افزود: از دیگر برنامه های دهه بصیرت با همکاری سپاه و اداره اوقاف و امور خیریه طرح حاج قاسم در دستور کار قرار گرفت که در این طرح پرداخت قبض آب، برق و گاز نیازمندان انجام می گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر با بیان اینکه شهرستان کاشمر شهدای عزیزی دارد که را در راه انقلاب و جنگ تحمیلی برای اقتدار ایران جان خود را فدا کرده اند، گفت: سرداران شهید عاصمی، حسن فلاح هاشمیان، علی صادقی، محمد یزدانی و علی قوام شهدای دی ماه دوران دفاع مقدس این شهرستان هستند که در این ایام مراسم یادبودی برای این عزیزان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: سه ایستگاه در سطح شهر با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه راه اندازی می شود که عکس سه بعدی سردار شهید سلیمانی در آن به نمایش گذاشته می شود که علاقه مندان با گرفتن عکس یادگاری در این ایستگاه ها می توانند در قرعه کشی بهترین عکس یادمان شهید شرکت کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر گفت: یکی دیگر از برنامه های دهه بصیرت توسط کانون بسیج حقوق دانان شهرستان  است که مطالبه خون شهید سلیمانی و هم رزمانش در فضای مجازی انجام خواهد گرفت.

یعقوبیان افزود: همزمان با دهه بصیرت در 177 پایگاه حداقل یک برنامه فرهنگی، مذهبی اجرا می شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3969
  • نویسنده : غلامحسین دباغ
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.