• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
1

بار کم‌توجهی مدیران بر دوش وزنه‌برداران کاشمری

  • کد خبر : 10511
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
بار کم‌توجهی مدیران بر دوش وزنه‌برداران کاشمری
صدای خاوران-مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی با تأکید بر این‌که قطعأ پیگیر مشکلات هیات وزنه‌برداری کاشمر خواهم بود، افزود: باید مشخص شود که اگر قولی داده‌شده چرا عمل نکردند. "علیرضا تاج‌فیروز" با اشاره به این‌که رئیس هیات وزنه‌برداری خراسان‌رضوی دغدغه وزنه‌برداری تمامی شهرستان‌های استان را دارد؛ افزود: قطعأ وقتی وزنه‌برداران شهرستان‌ها در استان حرف برای گفتن داشته باشند، نمی‌شود آن‌ها را نادیده گرفت.

دو سالی می‌شود وضعیت وزنه‌برداری کاشمر تعریفی ندارد و مشکلات این رشته آن‌قدر زیاد است که صدای ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان را درآورده است.

دبیر هیات وزنه‌برداری در شهرستان معتقد است؛ سیاست‌های غلط باعث شده بر پیکر این رشته ضربه وارد شود و تعامل و صمیمیت در وزنه‌برداری از بین برود.

جواد قدرتی خاطر نشان کرد: گرچه سالن کشتی کاشمر در مجموعه تختی با 70 سال قدمت بالغ‌بر10 سال تعطیل بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته از سال 1400 مجدد راه‌اندازی شد.

وی با بیان این‌که کاشمر قبل از تقسیمات کشوری مهد وزنه‌برداری خراسان‌بزرگ بوده است، گفت: گرچه این رشته ورزشی بعد از 10 سال تعطیلی مجدد راه‌اندازی شد اما همچنان مورد مظلومیت و بی‌مهری قرارگرفته است.

قدرتی با اشاره به این‌که بی‌تفاوتی مسئولان استانی به این رشته ورزشی مهم در شهرستان بارها ما را از ادامه این مسیر دلسرد کرده بود، افزود: علیرغم این‌که تاکنون بالغ‌ بر430 میلیون تومان از سوی خیرین و سایر بخش‌های شهرستان برای این مجموعه هزینه شده، اما حتی یک ریال هیات وزنه‌برداری استان به شهرستان کمک نکرده است.

وی گفت: به هیات کشتی برخی شهرستان‌ها علیرغم این‌که قدمت و پیشکسوت ندارند تجهیزات و اعتبار داده می‌شود، ولی این ظلم در حق شهرستانی مانند کاشمر شده و مبلغی پرداخت نشده است.

دبیر هیات وزنه‌برداری کاشمر با اشاره به این‌که وزنه‌برداران این شهرستان در استان و کشور حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند، افزود: قول‌های فراوانی برای اختصاص تجهیزات به‌خصوص میله هالتر بانوان به این شهرستان داده شد، اما به هیچ‌کدام از وعده‌ها علیرغم پیگیری‌ها عمل نشد.

قدرتی با بیان این‌که نبودِ امکانات موجب شده بانوان با میله هالتر آقایان وزنه بزنند که موجب شده آسیب ببینند، افزود: گرچه مسئولان استانی وقتی به کاشمر آمدند جلوی ورزشکاران قول تحویل وسایل را دادند، اما باگذشت یک سال هنوز هیچ تجهیزاتی ندادند.

 دبیر هیات وزنه‌برداری در ادامه با اعلام این‌که این سالن وزنه‌برداری در جنوبی‌ترین قسمت کاشمر قرار دارد، اظهار کرد: گرچه قدمت سالن بسیار بالاست اما این تنها سالن کشتی در قسمت محروم شهر است.

 

پیگیر مشکلات وزنه‌برداری کاشمر خواهم بود

بدون شک پویایی وزنه‌برداری خراسان‌رضوی را می‌توان در گرو توجه به شهرستان‌ها دانست، نباید فراموش کرد تا زمانی که شهرستان‌ها به‌جایی نرسند، وزنه‌برداری استان هم به‌جایی نخواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی با تأکید بر این‌که قطعأ پیگیر مشکلات هیات وزنه‌برداری کاشمر خواهم بود، افزود: باید مشخص شود که اگر قولی داده‌شده چرا عمل نکردند.

“علیرضا تاج‌فیروز” با اشاره به این‌که رئیس هیات وزنه‌برداری خراسان‌رضوی دغدغه وزنه‌برداری تمامی شهرستان‌های استان را دارد؛ افزود: قطعأ وقتی وزنه‌برداران شهرستان‌ها در استان حرف برای گفتن داشته باشند، نمی‌شود آن‌ها را نادیده گرفت.

وی اظهار کرد: اخیرأ وزیر ورزش و جوانان به جد پیگیر آمایش سرزمینی هستند، اظهار کرد: بر اساس این طرح نیازی نیست در همه شهرستان 54 رشته‌ ورزشی را حتماً فعال کنیم، البته قرار نیست سایر رشته‌ها تعطیل شوند بلکه عمده تمرکز بر روی چند رشته شاخص آن شهرستان گذاشته خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی با اشاره به این‌که داشتن هشت وزنه‌بردار حرفه‌ای در کاشمر که در سطح استان حرف برای گفتن داشته باشند بسیار خوب است، گفت: بعید می‌دانم استان خصومت شخصی با این شهرستان داشته باشد.

 

انتظارمان از کاشمر بسیار بیشتر از وضعیت موجود است

رئیس هیات وزنه‌برداری خراسان‌رضوی در ادامه در خصوص دغدغه‌های مطرح‌شده از سوی هیئت شهرستان، گفت: از زمانی که مسئولیت هیئت وزنه‌برداری خراسان‌رضوی را عهده‌دار شدم به‌استثناء کاشمر به‌تمامی هیئت‌ها مبلغی بین 7 تا 10 میلیون تومان بر اساس پیشنهاد‌های‌شان پرداخت‌شده است.

امین عظیم‌خانی با بیان این‌که برای تعدادی از هیئت‌ها میله هالتر وزنه‌برداری و برای برخی تجهیزات داده‌شده است، اظهار کرد: با توجه به این‌که سالن وزنه‌برداری کاشمر در حال تعمیر بود، نمی‌توانستیم تجهیزات را بدهیم.

وی با انتقاد از رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر که سالن وزنه‌برداری این شهرستان را بدون حضور رئیس هیات وزنه‌برداری استان افتتاح کرد و حتی دعوتی صورت نگرفت؛ با گلایه از بی‌احترامی که در این افتتاح از سوی شهرستان به رئیس هیات وزنه‌برداری استان شد، افزود: البته باز هم کوتاهی نکردیم و با توجه به اتمام تعمیرات سالن وزنه‌برداری کاشمر طی دو هفته آینده تجهیزاتی به شهرستان داده خواهد شد.

وی با بیان این‌که شهرستان کاشمر رئیس و دبیر هیات خوبی دارد و هر دو وزنه‌بردار هستند، گفت: گرچه انتظاری که از کاشمر داریم بسیار بیشتر از وضعیت موجود است، اما متأسفانه در سه سال اخیر عملکرد خوبی نداشته‌اند و ورزشکاری را ندیدیم که برای مسابقات تحویل استان دهند.

عظیم‌خانی در همین خصوص اظهار کرد: چند هفته قبل برگه‌هایی برای تمامی هیئت‌های وزنه‌برداری در شهرستان‌ها ارسال شده و از این به بعد براساس عملکردشان علاوه بر اعتبار، تجهیزات موردنیاز را دریافت خواهند کرد.

با توجه به این‌که وزنه‌برداری شهرستان بسیار از اوج خود فاصله گرفته و روزبه‌روز ضعیف‌تر شده است می‌طلبد با جذب و تربیت ورزشکاران بیشتر در این رشته و از سویی حمایت‌های استان جایگاه از دست‌رفته خود را در سطح استان مجدد به دست آورند.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10511
  • نویسنده : زهرا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.