• امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
پارس وی دی اس
3
دوبانده شدن و اجرای آسفالت محور کاشمر به کوهسرخ مطالبه مشترک مردم منطقه است

انجام کارهای بزرگ، شهامت و جسارت می‌خواهد

  • کد خبر : 9445
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۴۸
انجام کارهای بزرگ، شهامت و جسارت می‌خواهد
صدای خاوران-شهردار پیشین کاشمر افزود: «مدیرکل راه و شهرسازی وقت در بازدید از محور کاشمر به کوهسرخ باورشان نمی‌شد بتوانیم باند دوم را شروع نمائیم، اما با تلاش همکاران و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، توانستیم این پروژه را با هدف ایمن‌سازی و حفظ جان مردم آغاز کنیم.» وی که معتقد است اگر پیگیری جدی بعمل آید، این پروژه در کمتر از یک‌ماه تکمیل خواهد شد، در خصوص دلیل کم‌توجهی شورائیان به تکمیل این محور ورودی، بیان کرد: «علت عدم تکمیل را نمی‌دانم. اما معمولاً انجام کارهای بزرگ، نیازمند شهامت و جسارت بیشتری است و مردم انتظار دارند دوستان اهل کار بزرگ باشند.»

مدت‌هاست که دیگر در این شهر کمتر روبانی جهت افتتاح پروژه‌ای، بریده می‌شود و کمتر کلنگی برای شروع پروژه بزرگی بر زمین می‌خورَد، هر از گاهی هم که کاری صورت می‌گیرد انتقادهایی بر آنها وارد است. مدت زیادی نمی‌گذرد که مردم در گوشه‌گوشه این شهر، پویایی را بیش از این لمس می‌کردند، اما با بروز برخی تغییرات در عرصه‌های مدیریتی شهرستان، کمتر از آن پویایی خبری است و مردم آن سرزندگی را در این شرایط سخت نمی‌بینند.

به عنوان مثال، محوری که قرار بود خیلی زود باند دوم آن افتتاح شود زمستان نرسیده به خواب رفت و فرودگاهی که هرچه تعطیل شدنش را فریاد زدند، فایده‌ای نداشت. طرح توسعه آرامگاه شهیدمدرس به فراموشی سپرده شد و… در حالی‌که زمانی برای اجرای پروژه‌هایی از این دست، طرح‌هایی آماده و در دست اقدام بود و پیگیری‌های بسیاری برای اجرای آن می‌شد.

 

علیرغم آن‌که این روزها مدیریت‌شهری برای انجام وظایف خود تلاش می‌نماید، لیکن توقع و انتظار مردم بیش از این است و همواره در مورد به ثمر رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام گذشته سؤالاتی دارند؛ از جمله این پروژهای رها شده، باند دوم محور کاشمر به کوهسرخ است. پروژه‌ای که زمانی سرعت و پیشرفت بالایی داشت و حتی حدود دو کیلومتر آن اجرا و فقط یک لایه آسفالت آن باقی مانده بود، که حدود دوسال رها گردیده است.

در خصوص پیشینه این پروژه، مهندس سلیمانی شهردار وقت کاشمر گفت: «ساماندهی ورودی‌های شهر، زیبای کاشمر و دوبانده نمودن مسیرها در حریم و خارج آن، با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، از برنامه‌های جدی و عملیاتی ما بود که پیگیر ان بودیم و با عنایات خداوند متعال و همراهی مردم شریف، توفیقات خوبی هم به دست آمد.»

“مهندس سلیمانی” با اشاره به اهمیت محور ورودی‌های شهر کاشمر تصریح کرد: «لایه بیس محور کاشمر به کوهسرخ اجرا و نیاز به تراکم مجدد دارد و می‌تواند با یک ماه کار و تلاش، آسفالت این پروژه مهم پایان ‌یابد.»

وی با تاکید بر این‌که معتقدم همه مشکلات جامعه شهروندی به ما مربوط می‌شود مگر این‌که خلاف آن ثابت شود، گفت: «نمی‌شود رنج و غم مردم و حوادث منجر به فوت نقاط حادثه‌خیز ورودی‌های کاشمر را دید و بی‌تفاوت از کنار آن عبور کرد.»

شهردار پیشین کاشمر افزود: «مدیرکل راه و شهرسازی وقت در بازدید از محور کاشمر به کوهسرخ باورشان نمی‌شد بتوانیم باند دوم را شروع نمائیم، اما با تلاش همکاران و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، توانستیم این پروژه را با هدف ایمن‌سازی و حفظ جان مردم آغاز کنیم.»

وی که معتقد است اگر پیگیری جدی بعمل آید، این پروژه در کمتر از یک‌ماه تکمیل خواهد شد، در خصوص دلیل کم‌توجهی شورائیان به تکمیل این محور ورودی، بیان کرد: «علت عدم تکمیل را نمی‌دانم. اما معمولاً انجام کارهای بزرگ، نیازمند شهامت و جسارت بیشتری است و مردم انتظار دارند دوستان اهل کار بزرگ باشند.»

سلیمانی با بیان این‌که بالاخره این پروژه تکمیل خواهد شد، افزود: «هرچند دیدگاه آرمانی و آرزوی بنده و مردم دو شهرستان در نگاه جامع، دوبانده شدن جاده تا ریوش است، ولی نیازمند توجه مسئولین و دستگاه متولی است که باید پای کار بیایند ولی گویا متاسفانه همراهی و جدیت لازم را ندارند.»

وی همچنین یادآور شد، برای رسیدن به هدف ایمن‌سازی و رفع خطر از ورودی شمالی به سمت کوهسرخ حدود ده هزار کامیون خاکبرداری برای رفع پیچ خطرناک و تامین دید شهروندان هنگام ورود به شهر صورت گرفته است، اکنون با کمترین و ساده‌ترین عملیات که صرفاً آسفالت این مسیر است، کاری به ارزش ۷۰ میلیارد تومان به ثمر می‌نشیند.

وی با اعلام این‌که برنامه‌کاری من در ابتدا ۵ کیلومتر و در ادامه شروع ۵ کیلومترهای بعدی بود، در خصوص محل تأمین هزینه‌های این محور عنوان کرد: «در محور کاشمر به شادمهر با اداره کل راه و شهرسازی و استانداری تفاهم‌نامه داشتیم اما در این محور، مقرر بود عملیات عمرانی در قبال تأمین قیر صورت پذیرد که خوشبختانه موفق شدیم.»

شهردار قبلی کاشمر با اشاره به این‌که حتی قیر مورد نیاز روکش آسفالت قسمت آماده شده جاده موجود است و با کمترین هزینه قابل انجام می‌باشد، در خصوص وضعیت پل بزرگ ابتدای محور کاشمر به کوهسرخ تصریح کرد: «در آن زمان ما موفق شدیم تعریض پل را با نظر مساعد، در مبادله موافقت‌نامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیاوریم که اعتباری هم در این خصوص تصویب و حتی آزمایشگاه مستقر شد اما علی‌رغم اعتبار مصوبی که این پروژه داشت، کار ادامه نیافت.»

وی خاطر نشان کرد: «معتقدم با تلاش و جدیت و بهره‌گیری از نیروهای کارآمد، دوبانده شدن این محور می‌تواند در دستور کار قرار گیرد و مردم از خطرات این محور ناایمن رهایی یابند.»

سلیمانی در ادامه به طرح‌هایی که برای انتهای بلوار شهیدصادقی و باند دوم و ورودی به سمت امامزاده سیدمرتضی(ع) در نظر داشت؛ اشاره کرد و گفت: «شاید به نظر برخی افراد، اجرای این پروژه‌ها بلند پروازانه باشد، اما قطعاً با تلاش و پیگیری قابل تحقق است. بنابراین باید برای حوزه کار و مسئولیت، برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشت که اگر در گذشته همراهی بیشتری می‌شد، اجرای این پروژه‌ها به سرانجام می‌رسید.»

وی اجرای میدان فاخر و بزرگ در محل تلاقی این سه‌محور را از مهمترین برنامه‌های آن زمان اعلام کرد و گفت: «در این خصوص برای مطالعه با مشاور نیز مذاکره و حتی بازدیدها و نقشه‌برداری اولیه نیز انجام شده بود.»

شهردار قبلی کاشمر بیان کرد: «این میدان بزرگ با الگوی تجاری ـ اقامتی در حاشیه میدان و داخل آن فضای اجتماعی مدنظر بود و وسعت بسیار زیادی در حد میدان‌های مشهور کشور داشت. در این طرح بلوار شهیدصادقی به محور کوهسرخ متصل و مسیر دومی برای دسترسی به کاشمر ایجاد می‌شد.»

وی با اظهار تأسف از این‌که این طرح به ورطه فراموشی سپرده شد، گفت: «این‌ها جزء پروژه‌های کلانی بودند که متاسفانه در حال حاضر توجهی برای انجام آن نیست.»

سلیمانی در ادامه، اجرای پروژه پارک ضلع شرقی بلوار ورودی شمالی سیدمرتضی را از دیگر برنامه‌های آن زمان اعلام کرد و گفت: «با اجرای این پروژه، محیطی مفرّح و بسیار زیبا و فضایی منحصر به فرد برای شهروندان به وجود می‌آمد.»

سلیمانی افزود: «برای رفاه و آسایش شهروندان فهیم و استفاده از قابلیت‌های حاشیه ابتدای جاده کوهسرخ، حدود ده هکتار اراضی مستعد بین بلوار و رودخانه برای استفاده عموم آماده‌سازی شده که ارزش بسیار بالایی دارد و امید است در این راستا شهرداری محترم طرح مورد نظر را تهیه و نسبت به انتقال مالکیت آن برای خدمات فضای سبز و تفریحی اقدام نماید.»

این‌که چرا برخی مسئولان حاضر نیستند از تجربیات و نقطه نظرات مسئولان قبلی استفاده کنند، جای تأمل دارد؛ اما بدون شک به ثمر رسیدن پروژه‌های بر زمین مانده،‌ همتی بلند و نیروهای خبره و توانمند و به خصوص جسور و شجاع می‌خواهد.

امیدواریم با توجه به نوع نگاهی که در نتیجه تشکیل شورای دوره ششم بر شهر حاکم شد و برداشت‌ها و برخوردهایی که در بازه زمانی انتخاب تا شروع به کار شوراها شاهد بودیم و مشخص بود این اعضاء مسیر دیگری را خواهند رفت، هرچه زودتر به فکر این شهر افتاده و یا لااقل دلایل تعطیلی پروژه‌های قبلی را اعلام کنند. 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9445
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.