• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
2

املاک بافت فرسوده برای بازسازی از امتیازات خاص برخوردار می‌شود

  • کد خبر : 10245
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
املاک بافت فرسوده برای بازسازی از امتیازات خاص برخوردار می‌شود
صدای خاوران-شهردار کاشمر با اعلام این‌که محلات مشمول طرح در دو پهنه به‌صورت گروه A و B دیده شده است که پهنه A برابر با340 هکتار و پهنه گروه B برابر با20 هکتار می‌شود، عنوان کرد: گروه A مناطق نیلوفر، نرگس، نسیم، نقابی، سیدی، نیازمند، حسین‌آباد، 15خرداد، قسمت‌هایی از خیابان امام‌خمینی، فاطمیه، باقری و 17شهریور را در بر می‌گیرد و گروه B مربوط به خیابان رازی است. کوهسرخی تصریح کرد: ویژگی‌های این بسته تشویقی با توجه به شرایط ویژه هر محله متفاوت است و فرصت ویژه‌ای برای ساکنین و مالکان این مناطق دیده‌ شده که با ساخت‌وساز جدید، ارزش‌افزوده برای دارایی‌های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت این مناطق را محقق می‌کند.

شهردار کاشمر از طرح تشویقی برای360 هکتار از بافت فرسوده و ناکارآمد این شهر با بررسی نقشه‌های مسکونی توسط کارشناسان شهرداری خبر داد.

مهندس اصغر کوهسرخی افزود: برای اولین بار در شهر کاشمر در این طرح تشویقی در برخی مناطق پیش‌بینی‌شده‌ی بافت فرسوده، واحدهای مسکونی با مساحت 75 مترمربع که امکان تجمیع ندارند، برای دریافت پروانه مسکونی می‌توانند اقدام کنند.

وی اظهار کرد: این بسته‌های تشویقی کالبدی متضمن نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت‌ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن و تاب‏آوری محلات شهری کاشمر است.

کوهسرخی گفت: این بسته برای چهار گروه که اقدام به نوسازی در بافت‌های فرسوده می‌کنند، دیده شده و برای هر گروه مشوق‌های مختلفی در نظر گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: یک گروه پلاک‌هایی هستند که به لحاظ کالبدی امکان تجمیع نداشته و متراژ پایینی دارند. برای اولین‌بار در این بسته واحدهای مسکونی با مساحت 75 مترمربع که امکان تجمیع ندارند و تا قبل از این، پروانه ساخت به آن‌ها داده نمی‌شد از این پس می‌توانند پروانه ساختمانی دریافت کنند.

شهردار کاشمر با اعلام این‌که محلات مشمول طرح در دو پهنه به‌صورت گروه A و B دیده شده است که پهنه A برابر با340 هکتار و پهنه گروه B برابر با20 هکتار می‌شود، عنوان کرد: گروه A مناطق نیلوفر، نرگس، نسیم، نقابی، سیدی، نیازمند، حسین‌آباد، 15خرداد، قسمت‌هایی از خیابان امام‌خمینی، فاطمیه، باقری و 17شهریور را در بر می‌گیرد و گروه B مربوط به خیابان رازی است.

کوهسرخی تصریح کرد: ویژگی‌های این بسته تشویقی با توجه به شرایط ویژه هر محله متفاوت است و فرصت ویژه‌ای برای ساکنین و مالکان این مناطق دیده‌ شده که با ساخت‌وساز جدید، ارزش‌افزوده برای دارایی‌های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت این مناطق را محقق می‌کند.

وی افزود: این مشوق‌ها در خصوص تراکم، حدنصاب تفکیکی، سطح اشغال، کسر پارکینگ و امکان تخصیص بخشی از حیاط به‌عنوان پارکینگ، عدم احتساب بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمان‌ها در هرکدام از گروه‌ها و به‌تناسب آن‌هاست.

شهردار کاشمر عنوان کرد: اعطای حداکثر دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب در برخی گروه‌ها، عدم در نظر گرفتن تراس و بالکن به‌عنوان تراکم، تخفیفات در پارکینگ، اجازه ساخت درب اضافی و افزایش سطح اشغال تا 80 درصد در برخی گروه‏ها و موارد دیگری در این بسته تشویقی وجود دارد که هرکدام شرایط خاص خودش را می‌طلبد، در مجموع مشوق‌هایی که در بسته تشویقی شهرسازانه آمده، کار را برای سازنده اقتصادی می‌کند.

کوهسرخی اظهار کرد: در این طرح با حمایت از کسب‌وکارهای خانگی و محلی و سازگار با محیط محله، بخشی از سرانه‌های خدماتی موردنیاز جمعیت مازاد بارگذاری شده را تأمین می‌کند و منجر به ارتقا و بهبود خدمات محله‌ای، کیفیت فضاهای جمعی و فضای سبز محله می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مصوبه برای اجرا نیازمند مقدماتی است که پس از آن شاهد جهشی در نوسازی بافت‌های فرسوده خواهیم بود، اظهار کرد: چنانچه بتوانیم میزان واحدهای ناپایدار در شهر را کاهش دهیم، می‌توان گفت در این کار موفق شده‌ایم.

شهردار کاشمر عنوان کرد: طبیعتاً کار نوسازی بافت فرسوده در ابتدا مقداری کُند خواهد بود، اما طی سال‌های بعد وضعیت سریع‌تر پیش خواهد رفت و می‌توان با همراهی بخش خصوصی، سازندگان و انبوه‌سازان کار را پیش برد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10245
  • نویسنده : فاطمه مجیدی
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.