• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
1
هشت روز هفته

 آغاز جنگ انتخاباتی و شروع پرحاشیه مجلس دوازدهم

  • کد خبر : 10315
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۷
 آغاز جنگ انتخاباتی و شروع پرحاشیه مجلس دوازدهم
صدای خاوران-در این اوضاع و احوال که متاسفانه بازار سرمایه در دوماه گذشته وضعیت مناسبی نداشته و شاخص‌ها همواره به اصطلاح وضعیت منفی دارد، پای بورس به مجلس رسید و نمایندگان وضعیت بازار بورس و خونی شدن نقشه بازار را بررسی کردند. فقط خدا کند این بررسی‌ها نقشه بازار بورس را سبز کند. در این میان، خبرهایی هم از انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری چهاردهم شنیده می‌شود و گویا رقابت اصلی در انتخابات بین دو گفتمان است. یکی گفتمانی که الگویش را شهید رئیسی می‌داند و می‌خواهد همان سبک و سیاق را ادامه دهد و طی روز‌های اخیر فعالیت‌های خودشان را شروع کردند و به شدت در حال تبیین این گفتمان هستند؛ هرچند در ذیل این گفتمان طیف‌های مختلفی مدعی‌اند آن‌ها بهترین فرد برای تداوم این راه هستند! این در حالی است که جنگ انتخاباتی شروع شده و برخی کاندیداها از هم اکنون شمشیر را روی هم بسته‌اند. فقط خدا کند؛ تشنگان خدمت خیلی تعدادشان زیاد نباشد که مردم برای انتخاب آنها گیچ نشوند.

 

در این هشت‌روز هفته که در کشور مشغول برپایی مراسم گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور فقید و همراهان ایشان بودیم، مجلس دوازدهم آغاز به کار کرد و در یک مراسم پر تنش اعتبارنامه نمایندگان مورد تائید قرار گرفت. البته با به صدا درآمدن زنگ انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری، از همین اول کار، انگار جنگ انتخاباتی شروع شده است که به قدر مجال این ستون به اخبار ریز و درشت مملکت پیرامون این مسائل خواهیم پرداخت.

 

آغاز مجلس دوازدهم با حاشیه و درگیری

در این گیر و دار که با آغاز مجلس دوازدهم، رهبری12توصیه به نمایندگان این دوره پارلمان کشور داشتند، مجلس جدید با حاشیه و درگیری آغاز به کار کرد به طوری‌که درباره اعتبارنامه منتخبان تنش‌هایی ایجاد شد و نمایندگان با هم درگیر شدند و با این ادبیات که اگر شیشه من کثیف است، دستمال شما هم تمیز نیست! معترضان اعتبارنامه یکدیگر را نواختند و حالا خلق‌ا… نفهمیدند پشت این خط و نشان‌ها چه جریانی دست دارد.

در این اوضاع و احوال که متاسفانه بازار سرمایه در دوماه گذشته وضعیت مناسبی نداشته و شاخص‌ها همواره به اصطلاح وضعیت منفی دارد، پای بورس به مجلس رسید و نمایندگان وضعیت بازار بورس و خونی شدن نقشه بازار را بررسی کردند. فقط خدا کند این بررسی‌ها نقشه بازار بورس را سبز کند. در این میان، خبرهایی هم از انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری چهاردهم شنیده می‌شود و گویا رقابت اصلی در انتخابات بین دو گفتمان است. یکی گفتمانی که الگویش را شهید رئیسی می‌داند و می‌خواهد همان سبک و سیاق را ادامه دهد و طی روز‌های اخیر فعالیت‌های خودشان را شروع کردند و به شدت در حال تبیین این گفتمان هستند؛ هرچند در ذیل این گفتمان طیف‌های مختلفی مدعی‌اند آن‌ها بهترین فرد برای تداوم این راه هستند! این در حالی است که جنگ انتخاباتی شروع شده و برخی کاندیداها از هم اکنون شمشیر را روی هم بسته‌اند. فقط خدا کند؛ تشنگان خدمت خیلی تعدادشان زیاد نباشد که مردم برای انتخاب آنها گیچ نشوند.

 

معاشقه سیاسی جمهوری‌اسلامی با طالبان

در این گیر و دار که برخی از رسانه‌ها و افراد مطلع اعلام کردند؛ هیأتی از جانب طالبان با در دست داشتن نامه سرپرست وزارت‌خارجه طالبان، برخلاف آداب دیپلماتیک بدون موافقت کشور میزبان نسبت به تحویل‌ کنسولگری افغانستان در مشهد از سرکنسول کنونی اقدام کردند که با مقاومت سرکنسول افغانستان مواجه شدند، روزنامه جمهوری‌اسلامی از مسئولان دیپلماسی انتقاد کرد و گفت: سکوت دستگاه دیپلماسی ایران در قبال جسارت‌های گروه طالبان از سکوت در برابر شکنجه عکاس ایرانی تا نادیده گرفتن آدم‌ربایی‌شان در مشهد جای تامل دارد و باید پرسید، چرا عده‌ای در ایران به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا معاشقه سیاسی با طالبان و تضییع منافع ملی ایران را دنبال می‌کنند؟! جالب این‌که اکنون، چندین میلیون افغانی در تمام نقاط ایران حضور دارند و بعضی روستا‌ها صددرصد در اختیار آن‌ها هستند، بعضی شهر‌ها تقریباً در تسخیرشان قرار دارد و نفوذی‌های طالبان در میان آن‌ها فراوانند، شاید برای همین باشد که یک کارشناس مسائل بین‌المللی معتقد است؛ افغان‌های غیرمجاز دقیقاً مثل بمب‌های ساعتی عمل می‌کنند که هر لحظه امکان انفجار آن‌ها وجود دارد؛ این در حالی‌ست که متأسفانه هیچ نشانی یا آدرسی از افغان‌های غیرمجاز وجود ندارد و هرکاری که بخواهند انجام می‌دهند؛ طبق گزارش‌های متعدد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی و حتی دستگاه‌های امنیتی کشور‌های منطقه، افغانستانِ طالبان کانون تروریسم و صدور آن به کشور‌های همسایه است و مسئولین ارشد نظام باید به آنچه زیرپوست حضور اتباع خارجی در جریان است توجه کرده و برای مقابله با آن از مردم عقب نیفتند و جلوی وقوع فاجعه را بگیرند.

در این گیر و دار که رژیم کودکش صهیونیست به رفح حمله کرد و دهها کودک و غیرنظامی در آتش سوختند، رئیس‌جمهور آمریکا از مثبت خواندن اجرای طرح آتش‌بس کامل در غزه خبر داد؛ در حوزه مسائل بین‌المللی هم با خبر شدیم سوریه در بیانیه نشست اتحادیه عرب از حاکمیت امارات بر سه جزیره ایرانی حمایت کرده و ما انگشت به دهان ماندیم که چرا در شرایطی که ایران در جنگ سوریه حمایت قاطعی از بشار اسد داشته، حالا این کشور به آغوش کشورهای عربی رفته و ما و حمایت‌های‌مان را از یادش برده است؟! البته خیلی‌ها این را به حساب بازی‌های سیاست گذاشته و  موضوع حمایت اسد را جدی نگرفتند.

تا هشت روز بعدی خدانگهدار.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10315
  • نویسنده : لیلا قرایی ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.