• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
7
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی:

شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی عدم اتکا به دولت است

  • کد خبر : 1195
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی عدم اتکا به دولت است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی گفت: شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی عدم اتکا به دولت و اتکا به مردم است، چراکه مردم باید در تولید، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری، تولید ثروت و ایجاد اشتغال نقش ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای‌خاوران، حسن جعفری در آئین تودیع و معارفه فرماندار کاشمر با اشاره به این‌که در راستای فرمایشات مقام معظم‌رهبری و تأکید ایشان باید موضوع مقاومت در تمامی ابعاد مورد توجه ویژه اقشار مختلف مردم و مسئولان قرار گیرد، عنوان کرد: در حوزه نظامی به بازدارندگی دست‌یافته‌ایم و دشمنان جرأت نمی‌کنند با ما وارد جنگ شوند، بنابراین باید با مقاومت در تمامی حوزه‌ها، بازدارندگی ایجاد کنیم و دشمن را در رسیدن به اهداف و توطئه‌های‌شان ناکام بگذاریم.

وی با اعلام این‌که دستیابی به بازدارندگی اقتصادی یک ضرورت و اولویت است، گفت: امیدواریم با کاهش اتکای به نفت در بودجه‌ریزی کشور، به استقلال اقتصادی برسیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به این‌که هر سرمایه‌گذاری که وارد منطقه می‌شود باید به‌عنوان مجاهد اقتصادی همراهی و کمک کنیم، افزود: افرادی که در حوزه اقتصادی با احتکار، گران‌فروشی و همراهی برای مضیقه اقتصادی مردم تلاش می‌کنند، کمتر از ترامپ نیستند و این افراد با این اقداماتی که انجام می‌دهند در حقیقت آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

وی با اعلام این‌که برای عبور از مشکلات اقتصادی نیازمند همراهی و همکاری مسئولان و مردم هستیم، عنوان کرد: در سطح مدیران خراسان‌رضوی این عزم ایجاد شده که در استان امام رضا شاهد این نباشیم که افرادی سودجو از فضایی که ایجاد شده برای مردم مضیقه ایجاد کنند.

جعفری با تأکید بر اینکه با توجه به حجم گسترده نابسامانی اقتصادی، دولت بودجه کافی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی ندارد، افزود: در این راستا ضرورت دارد تهیه و تدوین اولویت‌های منطقه در دستور کار فرماندار قرار گیرد، به‌طوری‌که همچنان که مردم کاشمر در حوزه وقف نمونه هستند در حوزه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی نیز ورود پیدا کنند.

وی فراهم کردن بستر و زیرساخت لازم برای سرمایه‌گذاری را از وظایف مسئولان دانست و گفت: شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی عدم اتکا به دولت و اتکا به مردم است، چراکه مردم باید در تولید، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری، تولید ثروت و ایجاد اشتغال نقش ایفا کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به ورود سالانه بیش از 3 میلیون زائر و مسافر به دومین شهر زیارتی استان را یک مزیت و فرصت مناسب برای ارتقای حوزه گردشگری در کاشمر عنوان کرد و افزود: برای تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل گردشگری شهرستان هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی در ادامه با بیان این‌که با توزیع اعتبار 800 میلیارد تومانی استان بین 30 شهرستان خراسان‌رضوی، سهم هر یک از شهرستان‌ها رقم ناچیزی است؛ اظهار کرد: به‌جای این‌که در شرایط اقتصادی و بودجه‌ای کشور از دولت انتظار فعالیت اقتصادی داشته باشیم، باید تلاش کنیم 900 هزار میلیارد تومان سرمایه مردم خراسان‌رضوی از بانک‌ها خارج و به چرخه تولید و فعالیت‌های اقتصادی هدایت کنیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1195
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.