• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
پارس وی دی اس
2

دلالان و واسطه‌ها؛ خریدار کشمش کشاورزان

  • کد خبر : 10841
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
دلالان و واسطه‌ها؛  خریدار کشمش کشاورزان
صدای خاوران-مدیر جهادکشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تولید انگور در خلیل‌آباد ابراز کرد: ۳۰ درصد کاهش این محصول در شهرستان مربوط به قطعی برق و الباقی مربوط به وقوع حوادث طبیعی از جمله تگرگ، طوفان و سرمازدگی است. شبان گفت: پارسال میزان خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی ۸۵۰ میلیارد تومان بود و امسال این خسارت‌ها به هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده که امیدواریم با تدابیری در کلان کشور، بتوانیم خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی شهرستان را کاهش دهیم.

 

مدیر جهادکشاورزی خلیل‌آباد گفت: در حال حاضر، دلالان و واسطه‌ها خریدار کشمش کشاورزان خلیل‌آبادی هستند و اغلب کشاورزان بدون آن‌که پولی دریافت کنند کشمش خود را به آنان داده و مدت‌دار پولشان را دریافت می‌کنند.

محمود شبان با اشاره به فصل برداشت انگور و تبدیل آن به کشمش گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای انجام خرید توافقی کشمش از کشاورزان صورت گرفته و با انجام این مهم، بازار کشمش رونق می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که قطعی برق، خشکسالی، سرمازدگی، طوفان و تگرگ، میلیاردها تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده و فعالان این بخش توانی برای فعالیت ندارند، افزود: در این میان عدم خرید محصولات آن‌ها معضلی مضاعف به کشاورزان وارد می‌کند، از این رو با رایزنی‌ها و مکاتبات انجام شده ۵۰ میلیارد تومان برای انجام خرید توافقی کشمش از کشاورزان به شبکه تعاون روستایی تخصیص یافته است.

‌شبان در همین خصوص از کشاورزان خواست برای فروش کشمش تولیدی خود عجله نکرده و کشمش تولیدی‌شان را به صادرکنندگان اصلی، عرضه نمایند.

مدیر جهادکشاورزی خلیل‌آباد خاطر نشان کرد: تعیین قیمت برای انجام خرید توافقی کشمش، بر اساس برآورد قیمت تمام شده با در نظر گرفتن سود متعارف برای کشاورز صورت می‌گیرد که سال گذشته به ازای هر کیلو کشمش برآورد قیمت ۸۰ هزار تومان بود و جعبه‌های سه کیلویی از قرار هر جعبه ۲۴۰ هزار تومان عرضه شد.

مدیر جهادکشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تولید انگور در خلیل‌آباد ابراز کرد: ۳۰ درصد کاهش این محصول در شهرستان مربوط به قطعی برق و الباقی مربوط به وقوع حوادث طبیعی از جمله تگرگ، طوفان و سرمازدگی است.

شبان گفت: پارسال میزان خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی ۸۵۰ میلیارد تومان بود و امسال این خسارت‌ها به هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده که امیدواریم با تدابیری در کلان کشور، بتوانیم خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی شهرستان را کاهش دهیم.

وی با بیان این‌که علاوه بر این، قطع و وصل برق چاه موتورها منجر به سوختن الکترو پمپ‌های آن‌ها می‌شود، گفت: سوختن الکترو پمپ بالغ ‌بر ۳۵ چاه موتور کشاورزی در خلیل‌آباد براثر قطع و وصل برق، قریب ۱۵ میلیارد تومان هزینه برای کشاورزان در برداشته است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10841
  • نویسنده : زینت تازه دل
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.