• امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
پارس وی دی اس
3

امام حسین(ع) معشوق آزادگان جهان است

  • کد خبر : 10613
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
امام حسین(ع) معشوق آزادگان جهان است
صدای خاوران-هاشمی افزود: تأثیر نماز فقط مربوط به جهان دیگر نمی‌شود، بلکه در همین دنیا باعث برکات و خیرات بسیاری در زندگی انسان می‌گردد. وی دومین اقدام امام حسین را انس با قرآن دانست و گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا شب‌زنده‌داری نمودند و قرآن خواندند. هاشمی سومین عمل امام حسین در شب عاشورا را خواندن دعا بیان کرد و افزود: امام حسین مهلت خواستند که در شب عاشورا دعا کنند.

 

مدیر زیارتگاه امامزاده سیدحمزه با بیان این‌که امام حسین(ع) معشوق آزادگان جهان است، افزود: اگر چهار اقدامی که امام‌حسین در شب عاشور انجام دادند برای مسلمانان و شیعیان به یک باور تبدیل شود، انسان به وسیله همین اعمال می‌تواند راه رستگاری و سعادت را همانند آن امام بپیمایند و در مسیر رستگاری قرار گیرند.

حجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی در جمع عزاداران حسینی هیئت علی‌اکبری با اشاره به این‌که اقامه نماز اولین عملی بود که امام حسین برای انجام این فریضه مهم خواستند از لشکر دشمن مهلت گرفته شود، افزود: یکی از ستون‌های دین پیامبر اسلام فریضه نماز است، باید نسبت به این امر مهم توجه ویژه‌ای داشت.

وی با تأکید بر این‌که قبل از عزاداری و سینه‌زنی و هر کار دیگری باید به نماز توجه داشت، گفت: متأسفانه برخی مواقع شاهدیم صدای اذان پخش می‌شود، اما تعدادی از هیئت‌ها هم‏چنان بر طبل‌ها می‌کوبند و نسبت به اقامه نماز اول وقت بی‌توجه‌اند.

هاشمی افزود: تأثیر نماز فقط مربوط به جهان دیگر نمی‌شود، بلکه در همین دنیا باعث برکات و خیرات بسیاری در زندگی انسان می‌گردد.

وی دومین اقدام امام حسین را انس با قرآن دانست و گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا شب‌زنده‌داری نمودند و قرآن خواندند.

هاشمی سومین عمل امام حسین در شب عاشورا را خواندن دعا بیان کرد و افزود: امام حسین مهلت خواستند که در شب عاشورا دعا کنند.

وی استغفار را یکی دیگر از چهار عملی که امام حسین در شب عاشورا مهلت گرفت، بیان کرد و گفت: ذکر استغفار را زیاد باید گفت. در آیه 10 تا 12 سوره مبارکه نوح فواید بسیاری برای استغفار گفته شده است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10613
  • نویسنده : فاطمه مجیدی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.