علی طاهریان افزود: اینکه دانشآموز برای ننوشتن تکلیف مجبور به دروغگویی شود و نتواند حقیقت را بگوید و یا اعتراض کند روش درستی نیست.
وی اظهار کرد: امروز مأموریتها در آموزش ابتدایی با گذشته فرق میکند، لذا باید دید دانشآموزی که محصول نوع آموزش سنتی، قدیمی و حتی فعلی است اکنون چه وضعیتی دارد، آیا به آن هدفهایی که در سند تحول بنیادین اشاره میشود و اهدافی که اولیاء و معلمین متصور هستند رسیده یا نه؟
علی طاهریان افزود: در نوع آموزش گذشته دانشآموز در خارج از مدرسه انگیزهای برای مطالعه نداشت و اگر مطالعهای هم میشد به خاطر ترس از نگاه معلم و نگاههای دیگران بود تا در ارزشیابیها و ارائه کارنامه خجالت نکشد.
وی اظهار کرد: در شرایطی که بیش از80 درصد دانشآموزان و افراد جامعه دچار افسردگی و اضطراب هستند و نمیتوانند بر اضطراب خود غلبه کرده و از خود مراقبت کنند وضعیت مطلوبی نیست و لذا اینکه همچنان مشکلات و آسیبهای اجتماعی و نابهنجاریها وجود داشته باشد و نتوانیم از خودمان مراقبت کنیم، سودی ندارد.