• امروز : شنبه, ۱۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 31 August - 2024
پارس وی دی اس
2
رئیس اتاق اصناف شهرستان خلیل‌آباد:

تلاش اتاق اصناف، حفظ آرامش در بازار است

  • کد خبر : 10383
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
تلاش اتاق اصناف، حفظ آرامش در بازار است
صدای خاوران-رئیس اتاق اصناف شهرستان خلیل‌آباد بازار بی‌التهاب خلیل‌آباد را مدیون تلاش‌های اصناف دانست و گفت: کسبه این شهرستان علیرغم فشارهای اقتصادی بسیار هوشمندانه و با بصیرت هستند و تمامی صنوف، همگی بر رعایت قانون اتفاق‌ نظر دارند. وی با بیان این‌که در تأمین مواد اولیه مردم هیچ مشکلی در سطح شهرستان نداریم، ادامه داد: بازار خلیل‌آباد از ابتدای انقلاب تاکنون در تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان نقش اساسی داشته است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان خلیل‌آباد با بیان این‌که تلاش اتاق اصناف حفظ آرامش در بازار است، گفت: اتاق اصناف همیشه پای‌کار بوده و در عرصه‌های مختلف حضور داشته است.

علی مالداران با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: برای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم تعداد صدور پروانه‌های کسب‌وکار را افزایش داده‌ایم و در راستای حمایت از تولید قدم‌های مؤثری را برداشته‌ایم.

وی با بیان این‌که از نظر رتبه‌بندی استانی به لحاظ واحد‌های صنفی بدون پروانه جزو ۳ شهرستان برتر هستیم، خاطر نشان کرد: در جذب اقلام تنظیم بازار از گروه شهرستان‌های هستیم که در کمترین زمان ممکن اقلام را جذب و بین مردم عزیز توزیع می‌کنیم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان خلیل‌آباد از فعالیت۱۶۵۰واحد صنفی در قالب ۷ اتحادیه خبر داد و گفت: در راستای احقاق حقوق شهروندان، رسیدگی به شکایت‌های مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که با همکاری و تلاش کسبه عزیز خلیل‌آباد جزو شهرستان‌هایی هستیم که کمترین تشکیل پرونده تعزیراتی را داریم و اگر مشکلی هم باشد با تذکر رفع می‌شود، افزود: با توجه به قول و تعهدی که توسط اعضاء هیئت ریسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی در این دوره و دوره گذشته علیرغم همه مشکلات داده بودند، موفق به تکمیل ۱۰۰ درصدی پروژه ساختمان اتاق‌ اصناف و اتحادیه‌های صنفی شدیم.

مالداران در ادامه از همکاری تمامی ارگان‌های دولتی به خصوص فرماندار محترم و مجموعه فرمانداری، امام‌جمعه محترم، نیروهای نظامی و انتظامی و ریاست و کارکنان محترم اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان و هیئت‌رئیسه و رؤسا و اعضای محترم اتحادیه‌ها، خیرین و همه‌کسانی که اتاق اصناف را در این مسیر یاری کرده‌اند، تقدیر نمود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان خلیل‌آباد بازار بی‌التهاب خلیل‌آباد را مدیون تلاش‌های اصناف دانست و گفت: کسبه این شهرستان علیرغم فشارهای اقتصادی بسیار هوشمندانه و با بصیرت هستند و تمامی صنوف، همگی بر رعایت قانون اتفاق‌ نظر دارند.

وی با بیان این‌که در تأمین مواد اولیه مردم هیچ مشکلی در سطح شهرستان نداریم، ادامه داد: بازار خلیل‌آباد از ابتدای انقلاب تاکنون در تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان نقش اساسی داشته است.

مالداران در ادامه به اهم برنامه های اجرایی امسال در  دهه تولید و تجارت اشاره کرد و گفت: افتتاح ساختمان اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان واقع در خیابان امام خمینی(ره)۳۱، تقدیر از اصناف نمونه شهرستان در زمینه رعایت قوانین نظام صنفی، تقدیر از خیرین بازار و فعالان اقتصادی شهرستان و تقدیر از  بانوان فعال در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و امر به معروف اصناف شهرستان از جمله این برنامه‌هاست.

وی گفت: امید است با تکیه بر توان ملی و بهره‌برداری مناسب از فرصت‌های رشد و توسعه، صنعت منطقه با فائق آمدن بر موانع پیش رو بتواند با شکوفایی روزافزون خود پایه‌های اقتدار کشور را تحکیم بیشتر بخشید.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

نقش و جایگاه مهم اصناف در نظام اقتصادی کشور

تولید و تجارت و حوزه اصناف و بازار همواره دارای جایگاهی اثرگذار و قابل احترام در ایران بوده تا بدانجا که دهه‌ای را با نام تولید و تجارت در کشورمان نام‌گذاری نموده‌اند.

این تاثیرگذاری آنجا نمودِ خود را بیشتر عیان می‌کند که علیرغم تمامی دسیسه‌های دشمنان در به کارگیری تحریم‌های ظالمانه بر علیه صنعت و تولید کشور، شاهد آنیم که فعالان عرصه تولید با تکیه بر توان داخلی، موفقیت‌های چشم‌گیری را برای کشور به ارمغان آورده تا آنجا که امروزه در بسیاری از صنایع خودکفا و از وابستگی به کشورهای دیگر خارج شده‌ایم.

نقش و جایگاه اصناف به عنوان متولیان بازار در نظام اقتصادی کشور، اعم از فرد و یا تشکّل‌های صنفی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

اصناف نقش بسيار مهمی در اتصال حلقه فرآيند واردات، توليد به مصرف و گردش كالا و نقدينگي داشته و در نتيجه موجب پويايي اقتصاد و در نهايت باعث رشد تولید و توسعه اشتغال کشور می‌باشند.

با توجه به نام‌گذاری شعار امسال (رشد تولید با مشارکت مردم) از سوی مقام معظم رهبری، اصناف نیز نقش مهمی در این زمینه برای تحقق شعار دارند که باید با حمایت و همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی مرتبط صورت پذیرد.

اینجانب ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام جامعه بازاریان، فرارسیدن روز ملی اصناف را به خانواده بزرگ اصناف و بازاریان کشور به ویژه شهرستان خلیل‌آباد در تمامی رسته‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی و اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های صنفی و  ریاست محترم اتاق اصناف شهرستان تبریک و تهنیت عرض کرده و از تلاش‌ها و خدمات ارزشمند این قشر فهیم و متعهد تقدیر و سپاسگذاری نموده، توفیق و سربلندی این عزیزان را از خداوند سبحان در نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران خواستارم.

رضا عطار

ریاست اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان خلیل‏آباد

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10383
  • نویسنده : زینت تازه دل
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.