• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
2

اسکرچ دنیای آموزش دانش آموزان

  • کد خبر : 10543
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۹:۲۰
اسکرچ دنیای آموزش دانش آموزان

حتما تا کنون با برنامه های کامپیوتری مختلفی کار کرده اید . به طور مثال در مواقعی که ماشین حساب دستی در اختیار ندارید می توانید از برنامه ماشین حساب برای انجام محاسبات استفاده کنید. حالا اگر تصمیم دارید خودتان یک برنامه کامپیوتری مانند برنامه ماشین حساب درست کنید، می بایست از یک زبان برنامه […]

حتما تا کنون با برنامه های کامپیوتری مختلفی کار کرده اید . به طور مثال در مواقعی که ماشین حساب دستی در اختیار ندارید می توانید از برنامه ماشین حساب برای انجام محاسبات استفاده کنید.

حالا اگر تصمیم دارید خودتان یک برنامه کامپیوتری مانند برنامه ماشین حساب درست کنید،

می بایست از یک زبان برنامه نویسی برای این کار استفاده کنید.

اسکرچ یک زبان برنامه نویسی است که در آن با کنار هم قرار دادن قطعات کد می توانید یک تصویر متحرک داستان یا بازی درست کنید.

با یادگیری اسکرچ شما میتوانید در اوقات فراغت به جای بازی کردن با کامپیوترخودتان بازیهای مورد علاقه تان را طراحی کنید. شعار برنامه اسکرچ «تخیل کن برنامه بنویس – برنامه را در اختیار دیگران قراربده» است.

در برنامه اسگرچ با کنار هم قراردادن قطعه های کد می توانید یک تصویر متحرک ـ داستان یا بازی درست کنید دانش آموزان با یادگیری اسکرچ سه مهارت اساسی مورد نیاز کودکان قرن 21 که شامل تفکر خلاق ـ استدلال روشمند و مشارکت در کار گروهی است را پیدا می کنند .

امروزه کشورهای پیشرفته توجه زیادی به آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان نشان میدهند تا افرادی با توانمندیهای بالاتر برای پیشرفت بیشتر و تولید ارزش و ثروت ـ تربیت کنند به همین دلیل لزوم توجه به یادگیری برنامه نویسی از سنین پایین در کشور ما نیز ضروری می باشد

پس از دانلود و نصب اسکرچ می‌توان آن را اجرا و کار با آن را آغاز کرد. اجرای اسکرچ در ویندوز از طریق دوبار کلیک کردن روی آیکون آن در صفحه دسکتاپ انجام می‌شود.

اولین صفحه‌ای که پس از اجرای اسکرچ ظاهر می‌شود، همان صفحه آبی رنگی است که در مرکز آن عبارت «Scratch is loading….‎» نوشته شده  نمایش داده شد.

پس از بارگذاری اسکرچ برای اولین بار، صفحه دیگری مشابه تصویر زیر ظاهر می‌شود:

در این صفحه توضیح داده شده است که برای بهبود عملکرد و درک نحوه استفاده از اسکرچ در نقاط مختلف دنیا توسط تیم اسکرچ، کاربر می‌تواند اجازه بدهد تا برخی از اطلاعات او از قبیل استفاده از بلوک‌های اسکرچ و برخی از رویدادها نظیر ذخیره‌سازی، بارگذاری و سایر موارد جمع‌آوری شوند. همان‌طور که در تصویر فوق ملاحظه می‌شود، دو گزینه در این صفحه وجود دارد.

در صورت موافقت با به‌اشتراک‌گذاری داده‌های خود، گزینه اول و در غیر اینصورت نیز باید گزینه دوم انتخاب شود. پس از انتخاب گزینه مورد نظر و کلیک کردن روی دکمه Close، صفحه اصلی واسط تعاملی (رابط کاربری) اسکرچ مشابه تصویر زیر نمایان می‌شود:

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=10543
  • نویسنده : مریم عبدالله نژاد
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.